Ny rektor ved Brønnøysund videregående skole

Kristin Moe, har takket ja til å bli ny rektor ved Brønnøysund videregående skole.

Smilende kvinne med blå bakgrunn. Foto. - Klikk for stort bildeKristin Moe.

Kristin Moe kommer fra stilling som rektor ved Olav Duun videregående skole, i Trøndelag fylkeskommune, hvor hun har vært tilsatt siden mars 2022. Moe har allerede lang erfaring fra Brønnøysund videregående skole, både som lærer i perioden 2001 til 2012 og som avdelingsleder fra 2012 og fram til hun ble tilsatt som rektor ved Olav Duun vgs.

- Kristin Moe har lang og solid erfaring både som lærer og leder i videregående skole, og kjenner Brønnøysund vgs og regionen godt. Moe er svært motivert for rektorrollen ved skolen, og vil bidra sterkt til en videre utvikling av skolen både for elever og ansatte i årene fremover. Med Moe får vi en erfaren og målrettet leder med et positivt elevsyn, fokus på gode relasjoner, samarbeid og medvirkning og ikke minst skoleutvikling, sier fylkesdirektør for utdanning og kompetanse Geir Hareide Hansen.

- Det er med stor glede, ydmykhet og stolthet jeg vender tilbake for å være rektor ved Brønnøysund videregående skole. Brønnøysund videregående er en flott skole jeg har et stort hjerte for, og jeg gleder meg til å jobbe for å fremme elevenes faglige og sosiale utvikling i årene som kommer. Jeg ser derfor frem til å ta fatt på dette arbeidet sammen med gode og dyktige ansatte ved BVS, sier Kristin Moe.

Kristin Moe har grunnfag i fransk, allmennlærerutdanning med videreutdanning innen rådgivning, flere moduler innen skoleledelse og gjennomført rektorskole. Moe har også erfaring som tillitsvalgt.

Moe tiltrer stillingen 1. august 2024, og Berit Aasberg er per tiden konstituert rektor ved Brønnøysund videregående skole.